Thứ Năm, 7 tháng 7, 2016

BAI DICH GREEK FAMILY - EFFORTLESS ENGLISH

Greek Family
Gia đình Hy lạp
WOMAN WILL NEVER BE GREEK ENOUGH FOR HUSBAND'S FAMILY
Người phụ nữ sẽ không bao giờ đủ “Hy Lạp” với gia đình Hy lạp của chồng

DEAR ABBY:
Abby thân mến
 I married a Greek man whose family never accepted me. Being young and naive, I tried everything to fit in, converting from Catholicism to the Greek Orthodox faith, attending all family functions, including them in our lives. It was never enough.
 Tôi đã cưới một người đàn ông Hy Lạp người mà gia đình anh ấy chưa bao giờ chấp nhận tôi. Còn trẻ và ngây thơ, tôi đã cố gắng mọi thứ để hòa hợp, chuyển từ Công Giáo sang đạo Hi Lạp chính thống, tham dự tất cả các buổi họp mặt gia đình, bao gồm cả bọn họ trong cuộc sống chúng tôi. Nó vẫn không bao giờ đủ.      
My husband and I traveled to Crete with his family to visit his relatives there, and some extended family members refused to share the dinner table with me because I was not Greek. One of those family members was a priest!
Chồng tôi và tôi đã đi du lịch đến Crete với gia đình anh ấy để thăm những người họ hàng ở đó, và vài thành viên họ hàng gần gũi đã từ chối chia sẻ bàn ăn với tôi bởi vì tôi không phải người Hy Lạp. Một trong số bọn họ là thầy tu.
Our daughter, "Athena," was born four years later. What broke the camel's back for me was a Christmas dinner when she was 6. My father-in-law gave cards with $100 to all the grandchildren of Greek heritage. Athena received nothing and cried for hours wanting to know why her grandfather didn't love her. My husband just tried to stay neutral.
Con gái chúng tôi, “Athena”, được sinh ra 4 năm sau. “Giọt nước làm tràn ly” với tôi là vào bữa tối đêm Giáng sinh khi con bé 6 tuổi. Cha chồng tôi tặng thiệp và 100 đô la cho tất cả những đứa cháu thừa kế người Hy Lạp. Athena thì không nhận được gì cả và con bé khóc hàng giờ liền muốn biết tại sao ông nội nó không hề yêu thương nó. Chồng tôi thì chỉ có giữ thái độ trung lập.
Abby, how far should someone have to go to fit in with their husband’s family?
Abby, một người nên đi xa đến đâu để hòa hợp với gia đình chồng đây?

-- IRISH AGAIN IN NEW HAMPSHIRE --

-- Một lần nữa, Người Ai len tại New Hampshire --

1 nhận xét:

  1. Nice.But "How far should someone have to go...".You should translate to " How much should someone have to do..." . I love the way you translate the title.

    Trả lờiXóa